Başlık için Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans listeleme
Toplam kayıt 40, listelenen: 26-40
-
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Uygulanan Mutfak Becerileri Eğitiminin Çocukların Yaratıcılık Düzeylerine Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2024-01)Bu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarına uygulanan mutfak becerileri eğitiminin çocukların yaratıcılık düzeylerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 2022-2023 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinde ... -
Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Babaların Beslenmeyle İlgili Tutumlarının Güvenli Bağlanmaya Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-11)Okul öncesi dönemde çocukların sosyal ve duygusal gelişiminde ebeveynlerin tutumu çok önemlidir. Ebeveyn ile çocuğun kurduğu duygusal bağ, yaşam boyu devam etmektedir. Aynı zamanda ebeveyn, çocuğun beslenme gibi alışkanlıklarının ... -
Okul Öncesi Dönemde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Öz Düzenlemelerine Ebeveyn Tutumlarının Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), çocuklarda, gençlerde ve yetişkinlerde en sık görülen nörogelişimsel ve davranışsal bozukluklardan biri olarak bilinmektedir. Bu rahatsızlığın tanısının genellikle ilkokul ... -
Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-07)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılık Becerileri İle Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-12)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların yaratıcılık becerileri ve çalışma belleklerinin; okul türüne, cinsiyete ve okul öncesi eğitim süresine göre arasındaki ilişkinin ... -
Okulöncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Özyeterliliklerinin Sınıf Yönetimi Strateji Tercihleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-07)Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Bulunan Çocukların Uyku Bozukluğu İle Ebeveyn Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişki
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-06)Bu çalışmanın temel amacı, otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuk ve ergenlerin uyku bozukluğu ile ebeveyn yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerinin Sigara Kullanımının Otizm Derecesine Etkisinde Anne Sütü Alım Sürelerinin Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-06)Bu araştırma; ebeveynlerin sigara kullanımının 3-6 yaş aralığında otizm spektrum bozukluğu (OSB) bulunan çocuklara etkisini incelemek, ve anne sütü alım süresi ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Öykülerle Terapi Programının Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocukların Duygu Yönetimi Becerilerine Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu araştırmanın amacı, Öykülerle Terapi Programının dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların duygu yönetimi becerilerine olan etkisinin incelenmesidir. Tek grup öntestsontest kontrol grupsuz deneysel desenin kullanıldığı ... -
Özel Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların İnternet Bağımlılığı, Denetim Odağı İle Aile İçi İlişkilerinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu çalışmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış, bir özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine devam eden 14-16 yaş arası çocukların internet bağımlılığı, denetim odağı ve aile içi ilişkilerini incelemektir. Bu çalışma, ... -
Pandemi Döneminde 48-72 Aylık Çocukların Öz Düzenlemelerinin Duygu İfadelerine Etkisinin Anneler Gözünden İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Bu çalışmada, 48-72 aylık çocukların pandemi döneminde öz düzenlemelerinin duygu ifadeleri üzerindeki etkilerini anneleri gözünden incelenmesini amaçlamıştır. Çalışma, nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ... -
Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, Şiddet İçerikli Dijital Oyunlar Oynayan Ergenlerin Saldırganlık Davranışına Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-01)Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler ve yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte insanoğlunun bilgiye erişimi kolaylaşmıştır. Yaşanan bu gelişim ve değişim olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bilgisayarın ... -
Sınıfa Uyum Öğretmen Gözlem Kontrol Listesinin Türkçeye Uyarlanması Ve Koronavirüs (Covıd-19) Pandemi Döneminde Eğitime Verilen Zorunlu Aradan Sonra 5-11 Yaş Çocuklarının Sınıfa Uyum Düzeylerinin İncelenmesi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2022-02)Bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemi döneminde eğitime verilen zorunlu aradan sonra 5-11 yaş çocuklarının sınıfa uyum düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu küme ... -
Türkiye’den Ulusötesi Göç Etmiş Ebeveynlerin Özyeterlik İnançları ve Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarının Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(KTO Karatay Üniversitesi, 2021-09)Bu çalışma, Türkiye’den ulusötesi göç etmiş ebeveynlerin öz yeterlik inançları ve okul öncesi dönemdeki çocuklarının duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla nicel araştırma türünde yürütülmüştür. ... -
Yaratıcı Drama ve Orff Temelli Hazırlanan Eğitim Programının Ergenler Üzerinde Sosyal Görünüş Kaygısı Ve Öznel İyi Oluş Düzeylerine Etkisi
(KTO Karatay Üniversitesi, 2023-07)Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol ...