Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBÜYÜKDOĞAN, Birol
dc.date.accessioned2021-04-22T12:25:14Z
dc.date.available2021-04-22T12:25:14Z
dc.date.issued2021-02-01
dc.identifier.isbn978-625-7687-96-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/5061
dc.description.abstractEğitim çabalarının genel amacı, kuşkusuz yetişmekte olan çocukların ve gençlerin topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarına yardım etmektir. Bu uyumun gerçekleştirilmesi için, bireylerin eğilim ve yetenekleri eğitim yolu ile en son sınırına kadar geliştirilir ve insan davranışları Milli Eğitim Bakanlığının amaçları doğrultusunda değiştirilir. Eğitim bireylere bilgi ve beceri kazandırmanın ötesinde, toplumun yaşamasını ve kalkınmasını devam ettirebilecek ölçüde ve nitelikte değer üretmek, mevcut değerlerin dağılmasını önlemek, yeni ve eski değerleri bağdaştırmak sorumluluğu taşır; bu değerler, öğrencilerin davranışlarını ve dilek düzeylerini yine eğitim yolu ile etkilerler. Yine, bireylerde eğitim düzeyi, fikir, duygu ve ahlaki tutumlar geliştikçe, çocuklara ve gençlere verilen eğitim de gelişmektedir. Bireylerdeki yeteneği, onların hammaddesini işleyip, herkesin hayranlıkla bakacağı ürünlere çevirmek ancak eğitim ustalarıyla mümkün olacaktır. Eğitimcileri de birer çırak, kalfa, usta gibi görmek belki fazla maddeci bir düşünce olabilir. Ancak eğitim sistemini ehil ellere teslim etmek, eğitimde tecrübe ve yeteneğe dayalı bir atama sistemi kurmak belki de böyle bir düşünceyle mümkün olacaktır. Bir ülkedeki iyi mühendisi, iyi öğretmeni, iyi subayı, iyi bankacıyı ancak iyi öğretmenler yetiştirir. İyi öğretmenleri ise, önce Eğitim Fakülteleri, sonra da mesleğe girişinden itibaren aldığı görev başı eğitim yetiştirir. Bu yetiştirmede okul müdürlerine de çok önemli görevler düşmektedir. Okul müdürü, okulun ve okul programının yönetimi, öğrenmenin gerçekleşmesi ve okulun başarısından sorumlu olduğu kadar çalıştığı okulda iyi bir lider, özellikle de iyi bir öğretim lideri olmalıdır. Okul müdürlerinin öğretim liderliği üzerine yapılan bu çalışmada, öğretim liderliği konusundaki teori ve uygulamalar karşılaştırılarak bazı sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİksad Yayınevien_US
dc.subjectLise Müdürlerien_US
dc.titleLiselerde Öğretim Liderliğien_US
dc.typeKitapen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster