Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜNÜSAN, Çağatay
dc.contributor.authorDEMİREL, Fatma
dc.date.accessioned2020-10-07T07:38:56Z
dc.date.available2020-10-07T07:38:56Z
dc.date.issued2020-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/4845
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte uluslararası ticaret günümüzde oldukça kolaylaşmış ve hızlanmıştır. İhracatın verimli sonuçlarından faydalanmak isteyen ülkeler bu yönde yasal düzenlemeler yapmakta ihracat yapmak isteyen işletmelere kolaylıklar göstermektedirler. Bu kapsamda ihracat faaliyetleri ile ilgilenen Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) de küresel ekonomide ihracatın önemini iyi bilmektedirler. Ancak, ekonomik anlamda oldukça avantajları olmakla birlikte, bu alandaki teorik gelişmeler uygulamadaki gelişmelere uymayabilmektedir. Bu süreçte ihracat faaliyeti gerçekleştiren işletmelerin çok sayıda değişkenle karşılaştıkları değerlendirilmektedir. Dolayısıyla KOBİ'lerin ihracat performansını artırılabilmesi amacıyla işletmelerin ihracat performanslarına etki eden sorunların belirlenmesi önemli olmaktadır. Gerçekleştirilen araştırma doğrultusunda Konya ilinde faaliyet gösteren Makine İhracatçıları Birliği'ne kayıtlı, 57 firma üzerinde anket yöntemiyle bir saha araştırması gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların istatiksel yöntemlerle analiz ve yorumlaması sonucunda; KOBİ'lerin finansman, pazarlama, yönetim, üretim ile anlamlı ve negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. With globalization, international trade has become quite easy and accelerated today. Countries that want to benefit from the productive results of exports make legal arrangements in this direction and show convenience to businesses that want to export. In this context, small and medium sized enterprises (SMEs), who are interested in export activities, also know the importance of export in the global economy. However, although there are considerable advantages in terms of economy, theoretical developments in this area may not comply with the developments in practice. In this process, it is evaluated that the companies that carry out export activities encounter many variables. Therefore, in order to increase the export performance of SMEs, it is important to identify the problems affecting the export performance of the enterprises. In line with the research carried out, a field study was conducted on 57 companies registered to the Machinery Exporters Union operating in Konya province, using a survey method, and the findings were evaluated. As a result of the analysis and interpretation of the findings obtained within the scope of the study with statistical methods; a meaningful and negative relationship has been determined with the finance, marketing, management, production, of SMEs.  en_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectSMEen_US
dc.subjectProduction
dc.subjectManagement
dc.subjectMarketing
dc.subjectFinancing
dc.subjectExport Performance
dc.subjectFunction
dc.subjectExport
dc.subjectFonksiyon
dc.subjectÜretim
dc.subjectYönetim
dc.subjectPazarlama
dc.subjectFinansman
dc.subjectİhracat Performansı
dc.subjectİhracat
dc.titleKOBİ'lerin İhracat Faaliyetlerinde Karşılaştıkları Sorunların İhracat Performansına Etkileri: Konya Tarım Makineleri Sektöründe Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe Effects of The Problems SME's Encounter in Export Activities on Export Performance: A Study on Konya Agricultural Machinery Sectoren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster