Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorALTUNOK, Mahmut
dc.date.accessioned2019-07-05T08:58:08Z
dc.date.available2019-07-05T08:58:08Z
dc.date.issued2015-06-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/470
dc.description.abstractUluslararası pazarlarda işletmeler etkin rol oynamak için bilgiye ihtiyaç duyarlar. Sağlanan bu bilgi ile ancak günümüzün yoğun rekabet ortamında stratejik gelişme sağlayabilir ve rekabetçi avantaj kazanabilirler. Bilgi akışı ve uygulama arasında bir köprü vazifesi gören Rekabet İstihbaratı yaklaşımından faydalanabilirler. Uluslararası pazarlamada işletmeler rakipleri hakkında stratejik bilgileri etkin bir şekilde toplamak ve bunu stratejik avantaja dönüştürmek zorundadır. Bu kapsamda Rekabet İstihbaratı ile sağlanan bilgiler yol gösterici niteliğe sahiptir. İstihbarat kavramı sadece devlet politikaları için önemli olmayıp aynı zamanda ekonomiler ve işletmeler için de büyük önem taşımaktadır. Bu noktalardan hareketle işletmeler ihracat yapmadan önce bir yol gösterici niteliği taşıyan bu keşifsel pazar araştırması modelini kullanabilirler. Bu çalışma, Rekabet İstihbaratı temelli bilgi akışı sağlayarak ihracatta hedef pazarların belirlenmesine ve uluslararası pazarlamada rekabetçi avantaj sağlamasına ışık tutmaktadır. Veri kaynaklarından elde edilen bilgi akışı ise, işletmeler için pazar araştırmasında ihtiyaç olan ikincil veri kaynaklarıdır. Bu kaynakların güvenilirliği ve geçerliliği ise küresel anlamda yapılan fiili ithalat ve ihracat verilerine dayanmaktadır. Bu çalışmada, Rekabet İstihbaratı sürecinde elde edilen verilerin keşifsel pazar araştırması modeli için istatistiksel anlamlılık testleri yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractCompanies need informations to act an important role in international marketings. Companies can gain competitive advantage and ensure strategic development for today's intensive competitive atmosphere by achieving these informations. Competitive intelligence approach is a bridge between information flow and practice. In international marketing, companies have to gather strategic informations effectively about competitors and transform these informations strategic advantage. In this context, informations gained by competitive intelligence have instructive qualification. Intelligence notion has gained importance for not only government's policies but also economies and companies. Therefore, companies can use exploratory marketing research model which has instructive qualification, before exporting. This study set light to ensure competitive advantage in international marketing and determine target marketings for exporting by providing information flow based on competitive intelligence. Information flow acquired by data sources is necessity secondary data sources for companies in marketing research. Reliability and validity of these data sources base upon practical importing and exporting datas in global manner. In this study, it has been already made statistical expressiveness tests of datas obtained in competitive intelligence process for exploratory marketing research model.en_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectİstihbaraten_US
dc.subjectPiyasa Araştırmasıen_US
dc.subjectInformation Systems
dc.subjectMarketing
dc.subjectIntelligence
dc.subjectMarket Research
dc.titleUluslararası pazarlamada rekabet istihbaratı temelli keşifsel pazar araştırması ve uygulamalı bir model önerisi / Exploratory marketing research based on competitive intelligence and a practical model suggestion in international marketingen_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster