Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAKTAŞ, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2019-07-03T06:07:39Z
dc.date.available2019-07-03T06:07:39Z
dc.date.issued2017-01-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/286
dc.description.abstractTüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de küçük ve orta boy işletmeler (kobi' ler) küreselleşen dünya ekonomisi koşullarında istihdam sorunlarının en az seviyeye indirilmesi ve ekonomiye katkılarından dolayı mühim bir yere haizdir. Gelişmekte olan tüm ülkeler gibi ülkemizde de ihracata son derece önem verilmekte olup Türkiye Cumhuriyeti' nin 100. Kuruluş yıl dönümü olan 2023' te 500 milyar dolarlık ihracat hedeflenmektedir. Küçük ve orta boy işletmeler (kobi' ler)' in daha fazla ihracat yapabilmeleri için önündeki tüm engeller tespit edilerek giderilmeye çalışılmaktadır. Kobilere yönelik demografik faktörlerin ihracat performansına etkisi ile ilgili algılarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Konya ilinde sanayi bölgesinde imalat (üretim) sektöründe faaliyet gösteren 252 firma evren olarak belirlenmiştir. Bu firmalar içerisinden random yöntemiyle 152 firma seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kobi'lerin uluslararası pazarlara giriş stratejilerinin ihracat performansı etki ölçeği, doğrulayıcı faktör analizleri yapıldıktan sonra uygulanmıştır. Araştırmada genel olarak Kobi'lerin, ihracat performansı faktöründe kararsız oldukları, çevre faktöründe kararsız oldukları, firma karakteri alt faktöründe ihracat performansını etkilemediğini düşündükleri ve yine iş stratejilerinde ise etkilemediğini düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractAs in all countries, small and medium-sized enterprises (SMEs) in our country have an important place in the globalizing world economy conditions due to their low level of employment problems and their contribution to the economy. Like all developing countries, great importance is attached to export in our country and 500 billion dollars of export is aimed for 2023 which is the 100th foundation anniversary of Republic of Turkey. Small and medium sized enterprises (SMEs) try to find out and eliminate all obstacles in front of them in order to export more. This research which aims to determine perceptions of SMEs about impact of their strategies of entry into international markets on export performance, is a research in screening model based on quantitative data. 252 companies, operating in the manufacturing (production) sector in the industrial zone in Konya, were identified as population. 152 firms were selected from these companies by random method. As data collection tool in the research, export performance impact scale of SMEs' entry strategies into international markets is after confirmatory factor analysis. It has been generally concluded in the research that SMEs are indecisive about export performance factor, they are indecisive about environment factor, they think that it doesn't affect export performance in company character sub-factor and again they think that it doesn't affect it in business strategies.en_US
dc.subjectDemografien_US
dc.subjectDemografik Değişkenleren_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectFirma Performansıen_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectÜretim Endüstrisien_US
dc.subjectDemography
dc.subjectDemographic Variables
dc.subjectDemographic Characteristics
dc.subjectFirm Performance
dc.subjectSmall and Medium Sized Firms
dc.subjectProduction Industry
dc.titleKOBİ'lere yönelik demografik faktörlerin ihracat performansına etkisi: Konya imalat sektöründe bir araştırma / Impact of demographi̇c factors on export performance for Small and Medi̇um – Sized Enterprises: A research in Konya manufacturing sectoren_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster