Toplam kayıt 46, listelenen: 21-40

    • Thumbnail

      Ergenlik Döneminde İyi Oluş ve Pozitif Düşünme 

      YALÇIN, Hatice (Anı Yayıncılık, 2022-09-25)
      Ergenlik, insan gelişiminin benzersiz bir aşamasıdır ve sağlığın temellerini atmak için önemli bir zamandır (Steinberg, 2008). Yaş, ergenliğin yalnızca kaba bir göstergesidir ve yaşamın bu evresinin daha kapsamlı bir şekilde ...
    • Thumbnail

      Evaluation of Hallyu Fanship Among Youngters in Turkey 

      YALÇIN, Hatice; MUTLU, Kamile (Asya Studies Academic Social Studies, 2020-12-31)
      The study was conducted to investigate the effects of K-pop (Korean Pop) fanship on young people in Turkey. Turkish youth compare Korean culture and music to their own culture. Domestic relations, gender perception, pressures ...
    • Thumbnail

      Evaluations of Home-Educated Students and Their Families on The Education Process 

      YALÇIN, Hatice; ERKOÇ, Emine; YILMAZ, Yağmur (Journal of Academic Perspective on Social Studies, 2020-01-01)
      Due to various health problems, the students who cannot attend schools are educated at home but there are not enough studies available on this subject. Thus, the aim of this study was to evaluate perceptions of the students ...
    • Thumbnail

      Evlilik Okulu- Aile Kurmaya Hazır mısın? 

      YALÇIN, Hatice (Nobel Yayın Dağıtım, 2022-11-25)
      Evlilik; sevmek ve sevilmek için en güzel ortamdır. Sorumluluğun azalmasıdır (iki kat artması değil). Yardımlaşma ve dayanışmadır (tek taraflı hizmet etmek değil). Bereket ve tasarruftur (tüketim ve israf değil). Düzenli ...
    • Thumbnail

      Farklı Programlara Göre Eğitim Alan 61-72 Aylık Çocukların Toplama ve Çıkarma Becerilerinin İncelenmesi 

      ANGIN, Düriye Esra; BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema (Educational Sciences Research in the Globalizing World, 2018)
      Bu araştırmanın amacı, Reggio Emilia Yaklaşımı, GEMS Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı’nın 61-72 aylık çocukların toplama ve çıkarma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada anlık ...
    • Thumbnail

      Games & Drama Applications in Language Acquisition 

      DEMİREKİN, Murat; YALÇIN, Hatice (International Journal of Society Researches, 2021-05-25)
      This research aims to reveal the effects of games and drama practical applications on language acquisition for pre-school children. “Game & Drama in Language Acquisition” training program has been applied to 4-6-year-old ...
    • Thumbnail

      Göçmen Çocukların Sorunları 

      YALÇIN, Hatice (Eğitim Yayınevi, 2022-11-02)
      Günümüzde dünya genelindeki göçmenlerin yarısını çocuklar oluşturmaktadır. Uluslararası göç hareketinde en kırılgan gruplardan biri çocuklardır. Çocuklar şiddet ve güvensizlik ortamlarından kaçmakta ve en temel haklarının ...
    • Thumbnail

      Hedef Çocuk Gelişimi Kitap Seti 

      YALÇIN, Hatice (Hedef Yayıncılık, 2018-04)
      GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK35 TL YARATICILIK REHBERİ: Açıklama Özellikler Yazarlar SUNUŞ/YARATICILIK REHBERİ: GELİŞİMSEL VE EĞİTİMSEL ALANLARDA YARATICILIK Hızla gelişen ve değişen dünyada artık ...
    • Thumbnail

      Hedef Çocuk Gelişimi Kitap Seti. Çocuk Gelişimi Kitabı Çocuklarda ahlak gelişimi 

      YALÇIN, Hatice (Hedef Yayıncılık, 2018)
      Doğum öncesi dönemden başlayarak yaşamın sonuna kadar devam eden bir süreç olan gelişim, geniş bir zamanı kapsadığı için pek çok görüş ve kuramın oluşmasında etkili olmuştur. İnsanın kapasitesini en üst düzeyde ortaya ...
    • Thumbnail

      The Impact of the Montessori Approach in Supporting Children's Self-Regulation Skills 

      BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema; ALAKOÇ PİRPİR, Devlet; ERGİN, Esra (education sciences research in the globalizing world, 2018)
      Self-regulation ability is expressed as the ability to voluntarily restrict some behaviours, to activate others and the ability to focus and shift attention as needed (Blair & Razza, 2007; Liew, 2012; Smith-Donald et ...
    • Thumbnail

      İdeal Anne Babalar Ne yapar Mükemmel Çocuk Yetiştirmede 75 Strateji (ÇEVİRİ KİTAP) 

      YALÇIN, Hatice; REISCHER, Erica (Salon Yayınları, 2019)
      “İdeal Anne-Babalar Ne Yapar? isimli bu kitap, çocukların zorlayıcı davranışlarına yön vermek, güçlü aile bağları oluşturmak; ayrıca çocukları mutlu, nazik ve sorumlu yetişkinler olarak yetiştirmek için çok önemli ve ...
    • Thumbnail

      Kadının İş Gücüne Katkısı ve Aile 

      YALÇIN, Hatice (Gazi Kitabevi, 2016)
      Kadın İş Gücü Disiplinlerarası Bir Bakış kapsamında (Ed: Bilge Afşar, Birol Büyükdoğan). 14. Bölüm Kadının İş Gücüne Katkısı ve Aile konusunda veri akışı sağlanmıştır
    • Thumbnail

      Keşif ve sorgulama temelli bilim öğretimi programinin 10-12 yaş çocuklarin bilimsel süreç becerilerine etkisi 

      YALÇIN, Hatice; ŞİŞMAN, Zehra Betül (Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 2018-01)
      Bu araştırmada, 10-12 yaş çocukların bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından keşfetme, deney yapma, gözlemlerini uygulamaya dayalı bir bilim öğretim programı ...
    • Thumbnail

      Okul Öncesi Dönemdeki Çocuğun Yoğun Mastürbasyonu: Vaka Analizi 

      YALÇIN, Hatice; KAYA, Şerife (Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 2020-06-25)
      Mastürbasyon kendi bedenine dokunma ve keşfetme isteğinin bir sonucu ve normal gelişimsel bir davranıştır. Küçük yaşlardan itibaren çocukların uykuya dalarken ya da stresli oldukları bir anda cinsel organlarıyla oynadıkları ...
    • Thumbnail

      Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Planlarının Etkinlik Çeşidi ve Bireysel-Küçük/ Büyük Grup Olarak Planlanması Açısından İncelenmesi 

      BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema (Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018)
      Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planlarında yer verdikleri etkinlik çeşitlerinin ve etkinlikleri bireysel- küçük/büyük grup olarak planlanma durumlarının belirlenmesidir. Nitel araştırma ...
    • Thumbnail

      Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Hikaye Kitaplarında Yer Verilen Kavram Ve Becerilerin Analizi 

      ANGIN, Esra; SOYDAN, Sema (Journal of Research in Education and Teaching, 2017)
      Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen ...
    • Thumbnail

      Özel Yetenekli Çocukların Mizah Duyguları ve Arkadaşlık İlişkileri 

      YALÇIN, Hatice; ÖZTÜREN, Ayşenur; OBALI, İhsan (KTO Karatay University Journal of Health Sciences, 2021)
      Objective: This study was conducted to examine the sense of humor and friendship relations of gifted children. Method: The study group consisted of 87 gifted children studying at the Science and Art Center at the 6th, ...
    • Thumbnail

      Parental feedback of about the children's cognitive development impact of the intelligence games 

      YALÇIN, Hatice (3nd International Congress on Education Sciences and Learning Technology, 2017-11-15)
      This study was conducted to reveal parental views on the effects of intelligence games taught in primary schools on children and to examine their awareness of these practices. The study group is composed of the parents ...
    • Thumbnail

      Relationship Between Gifted Children’s Internet Gaming Addiction and Quality of Life 

      YALÇIN, Hatice; GÜVENER, Elif; KASAL, Derya (European Journal of Special Education Research, 2020-01-02)
      In this study, the relationship between internet addiction and quality of life of gifted children studying at the science and art center between the ages of 9-14, sociodemographic variables were evaluated within the framework ...
    • Thumbnail

      Some Variables Predicting the School Readiness of Preschool Children 

      BÜYÜKTAŞKAPU SOYDAN, Sema (Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2017)
      The main purpose of this study is determining the predictive power of the levels of the school readiness in the preschool children by some variables such as social skills, social interaction practices and education ...