Güncel Gönderiler: Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
Toplam kayıt 47, listelenen: 41-47
-
Quality function deployment: An application on determining the quality factors in higher education
(International Journal of Social Science and Humanity, IACSIT Press, 2016-11)Quality Function Deployment (QFD) is a method developed in the 1970’s in Japan by Dr. Yoji Akao and with later contributions of Shigeru Mizuno. QFD is adopted all over the world following a number of successful applications ... -
A Production Base On The Silk Road Anevaluation On The Development Of Chinese Economy
(KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, 2014-06-15)In the recent years, one of the most spoken issues, not only spoken about them bıt also the most discussed ones, is Chinese economy. When Chinese economy is examined, it is seen that it is a dynamic that is growing the ... -
Üniversite Öğrencilerinin Öğrenim Gördükleri Şehire Ekonomik Katkıları: KTO Karatay Üniversitesi Örneği
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2015-07-23)Ülkemizde üniversitesiz il kalmamıştır. Böylece yüksek öğretim kurumlarının ekonomiye katkısı daha çok irdelenir hale gelmiştir. Üniversiteler, sahip oldukları öğrenciler vasıtasıyla yer aldıkları kentlere ekonomik, sosyal ... -
The Impact Of Economic Crises On Consumer Behavior In Konya
(Turkısh Studıes, 2017)In 2008, the economic crisis that emerged in the United States has a global dimension, affecting the entire world. The crisis periods which is a war of survival for businesses, influence the owners and employees ... -
Dış Ticaret İşlemler ve Uygulamalar
(Gazi Kitabevi, 2018)Eser, üniversite–sanayi işbirliğinin iyi bir örneğini de teşkil etmektedir ve hem akademisyenler hem de iş dünyasının başvuru kitaplarından birisi olmuş.Bu eser ağırlıklı olarak Üniversitenin öğretim üyeleri tarafından ... -
Sürdürülebilir Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Konya'ya Gelen Turistlerin İmaj Algısı
(Tarihin Peşinde - Uluslararası Tarih ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018)Bu çalışmanın amacı, kültürel turizm amaçlı seyahat eden yerli ve yabancı turistlerin Konya’ya ilişkin imaj algılarını belirlemek ve turistlerin ziyaretleri kapsamındaki tercihle‐ rini ortaya koyabilmektir. Araştırmanın ... -
The Role of NGO’s in City Marketing and Local Economic Development: The Case of Konya City
(4th Interdisciplinary Tourism Research Conference, 2016)City marketing is the promotion of a city, or a district within it, with the aim of encouraging certain activities to take place in. It is used to change the external perceptions of a city in order to encourage tourism, ...