Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCANITEZ, Murat
dc.contributor.authorZENGİN, Betül
dc.date.accessioned2020-01-10T13:22:45Z
dc.date.available2020-01-10T13:22:45Z
dc.date.issued2019-11-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/1601
dc.description.abstractDünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyada ve Türkiye'deki durumu incelenerek hedef pazar analizi yapılması ile beraber işletmelere nokta atışı yapmalarını sağlayacak pazara yönlendirmekteyiz. ,Konunun daha iyi kavranabilmesi ve tüm sürecin daha verimli aktarılması için üç ana bölüm halinde hazırlanılmıştır. Birinci bölümde, ihracat pazarlamasında hedef pazar konusu ele alınarak hedef pazar kavramı ve içeriği detaylı bir şekilde hazırlanmıştır. İkinci bölümde, çalışmada kullanacağımız veriler olan ikincil veriler ve araştırmamız olan pazar araştırması teorik olarak detaylı bir halde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise ilk olarak araştırmanın kapsamı, amacı, metodolojisi, araştırmaya konu olan süt tozu hakkında bilgi ve süt tozunun GTİP numara analizi teorik olarak ele alınmıştır. ,Araştırmaya konu olan süt tozu ürünü için ikincil veriler toplanarak tablo düzenlemesi yapılmaktadır. Veriler incelenerek hedef pazar belirlenmektedir. The world economy continues to globalize day by day, and in this globalizing economy, businesses strive to enter and maintain international markets. The way to enter international markets is usually export. Export for businesses; The aim of the Company is to identify potential customers and sell goods to these customers and deliver products to them. The most accurate and easy way to reach the target customer is through market research. ,In this paper, we yönlendirmekt market will allow them to make the point shootout to businesses with the goal of making milk powder market analysis examining the situation in the milk sector branch of the World and Turkey, using secondary data. ,It has been prepared in three main sections in order to better understand the subject and to convey the whole process more efficiently. In the first section, the target market concept and content of the target market are discussed in detail in export marketing. In the second part, the secondary data which we will use in our study and the market research which is our research are discussed in detail theoretically. In the third part, firstly, the scope, aim, methodology, information about the milk powder and the GTİP number analysis of milk powder are theoretically discussed. ,Secondary data for the milk powder product subject to research. Determining the target market by analyzing the data.en_US
dc.subjectUluslararası Pazar Araştırmasıen_US
dc.subjectPazar Araştırmasıen_US
dc.subjectInternational Market Research
dc.subjectHedef Pazar
dc.subjectİkincil Veriler
dc.titleSüt Tozu Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeExport Target Market Research Based on Secondary Data for Milk Powder Producten_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster