Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCANITEZ, Murat
dc.contributor.authorSAĞLAM, Merve
dc.date.accessioned2019-11-07T14:09:49Z
dc.date.available2019-11-07T14:09:49Z
dc.date.issued2019-09-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/1566
dc.description.abstractSon yıllarda giderek artan sanayileşme, haberleşme, taşımacılık ve teknolojik gelişmeler, bunların yanında ticari engellerin kırılmaya başlaması ile yeni fırsatlar ortaya çıkması hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda üretim artışlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Fakat bu üretim artışlarının bir anlam ifade edebilmesi için üretilen ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere sunulması gerekmektedir. Bu sunma işlemini ihracat, ihracat pazarlaması ve lojistik sektörü gerçekleştirmektedir. Ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere ulaştırılmasını sağlayan bu sektör dış ticaretin yapılanmasında önemli bir rol oynamaktadır.Bu durumda lojistikte sağlanan hızlılık, taşıma, depolama, çeşitli işlemlere maruz kalan ürünlerin korunması, muhafaza edilmesi ve en önemlisi tüm bu hizmetlerden dolayı kazanılan güvenin artması ihracatı önemli ölçüde etkilediği düşünülmektedir. Bu düşünce , çalışmanın temel yaklaşımları arasındadır. Yapılan bu çalışma, lojistik sektöründe sunulan hizmetlerin, ihracat performansıyla ilişkisini başka bir deyişle, ihracatın pazarlamasını, performansını, lojistik ve taşımacılıkla olan ilişkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: İhracat Pazarlaması, İhracat Performansı, Lojistik, Taşımacılık New opportunities have appeared due to the industrialization and technological developments, communication and developments in transportation and due to starting to remove the trade barriers emerged in recent years, and this caused the production increases in both national and international markets. However, in order to make sense for these production increases, the products manufactured must be offered to the consumers in the right place at the right time. The offering process is realized by export, export marketing and logistics sectors. This sector, which ensures the products to be delivered to consumers in the right place at the right time, plays an important role in the structuring of foreign trade. In this case, it is considered that the speediness in logistics, transportation, storage, protection, preservation of products exposed to several processes, and most importantly, the increase in confidence gained from all these services significantly affect the export. This consideration is among the main approaches of the study. This study performed aims to measure the relationship between the services rendered in the logistics sector and export performance, and in other words, the relationship between the export marketing, performance, and logistics and transportation. Keywords: Export Marketing, Export Performance, Logistics, Transportationen_US
dc.subjectİhracat Pazarlamasıen_US
dc.subjectExport Marketingen_US
dc.subjectTransportation
dc.subjectLogistics
dc.subjectExport Performance
dc.subjectTaşımacılık
dc.subjectLojistik
dc.subjectİhracat Performansı
dc.titleTürkiye'nin İhracatının Taşıma Modlarına Göre Dağılımı, Bütünleştirilmiş Lojistik Stratejisinin Türkiye'nin İhracat Performansına Olası Etkileri: Konya'da İhracat Yapan Firmalar Üzerinde Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeDistribution Of Turkey's Exports According To Transport Mode, Probable Effects Of Integrated Logistics Strategy On Turkey's Export Performance: A Study On Export Companies In Konyaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster