Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCURA, Fatih
dc.date.accessioned2019-07-11T11:03:46Z
dc.date.available2019-07-11T11:03:46Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2587-1587
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/1346
dc.description.abstractBu çalışma ile amaçlanan ihracatçı işletmelerin karşılaştığı sorunların önem düzeylerini ortaya koyarak, bu sorunların işletmelerin ihracat yaptıkları ülke sayısı ve ihracat yapma süreleri bakımından incelenip analiz edilmesidir. Küreselleşme kavramının ortaya çıkmasıyla uluslararası pazarlar arasındaki engeller ortadan kalkmıştır ama yine de her pazarın ve bölgenin kendine özgü ekonomik teknolojik, sosyal, yasal vb. nitelikleri mevcuttur. Söz konusu nitelikler kimi zaman ihracat yapan işletmeler açısından sorun teşkil etmekte olup ihracat tecrübesinin bu sorunları aşmakta önemli olduğu düşünülmektedir. Bu doğrultuda işletmelerin ihracat sorunları ile ihracat tecrübeleri arasında bir anlamlılığın olduğu düşüncesi, çalışmanın hipotezlerini oluşturmaktadır. Yapılan ampirik çalışma sonucunda elde edilen bulgular, ihracat yapan işletmelerin en önemli gördüğü sorunun ihraç pazarlarındaki rekabet zorluğu olduğunu ortaya çıkarmıştır. Elde edilen diğer sonuç ise; ihracat tecrübesi az olan işletmelerin, ihracat tecrübesi fazla olan işletmelere göre ihracat sorunlarıyla daha fazla yüzleştiği ve bu sorunları daha önemli gördüğü yönündedir. Başka bir deyişle ihracat tecrübesi fazla olan işletmeler için ihracat sorunları çok önemli görülmemektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherSocial Sciences Studies Journalen_US
dc.titleİşletmelerin İhracat Faaliyetlerinde Karşılaştıkları Sorunların İhracat Tecrübeleri İle İlişkisi: Konya Otomotiv Yan Sanayiine Yönelik Bir Uygulamaen_US
dc.typeMakaleen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster