Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜNDÜZ, Mehmet Akif
dc.contributor.authorÖZDENGÜLSÜN, Mine
dc.date.accessioned2019-07-10T08:57:57Z
dc.date.available2019-07-10T08:57:57Z
dc.date.issued2016-05
dc.identifier.citationGündüz, M. A. ve Özdengülsün, M. (2016). Strategic performance analysis: Application of balanced scorecard technique in higher education performance analysis. 1st International Scientific Researches Congress Humanity and Social Sciences (IBAD-2016), 19-22 May 2016, Madrid, Spain.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/1082
dc.description.abstractRekabet koşullarındaki değişim günümüz organizasyonlarının proaktif bir yapı kazanmasını, karar süreçlerinde çevre ile olan etkileşimlerin dikkate alınmasını, faaliyetlerin uyumlaştırılmasını ve kaynak kullanımında etkililiğin sağlanmasını gerektiren önemli bir unsurdur. Stratejik yönetim, geleceği yönetmeyi amaç edinmesi, çevreyi analiz etmesi ve örgüte dinamik bir yapı kazandırması gibi özelliklere sahip bir araçtır. Stratejik yönetim, stratejik planlama faaliyetleri ile başlayan, stratejilerin uygulanması ile devam eden ve organizasyonun amaç ve hedeflerine ulaşma başarısının ölçülmesi ve elde edilen performans bilgisinin stratejik planlama faaliyetlerinde kullanılmasını içeren döngüsel bir süreçtir. Amaçlara ne derecede ulaşıldığının değerlendirmesi ise performans ölçümü ile ilgili süreçleri gerektirmektedir. İyi düzenlenmiş bir performans ölçüm sistemi, karar alıcılara performansı izleme, örgütsel faaliyetleri ve süreçleri yönetme, olası sorunları zamanında tespit etme ve çözme konularında yardımcı olur. Kaplan ve Norton tarafından geliştirilmiş bir performans ölçüm modeli olan Balanced Scorecard stratejiyi aksiyona dönüştürmeye yardım eden, vizyon ve stratejiden kökenini alan bir ölçüm sistemidir. Gerek stratejik yönetim sürecine gerekse performans ölçüm sürecine sağladığı katkı nedeni ile yaygın olarak kullanılan bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma ile eğitim hizmetinde örgütsel performansın BSC tekniği ile ölçülmesi ve örgütsel amaçların eğitim sektörünün gereklerini göz önünde bulundurarak nedenselleştirilmesi amacıyla Konya’da faaliyet gösteren bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 151 lisans öğrencisi ile anket uygulaması yapılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherInternational Scientific Researches Congress Humanity and Social Sciencesen_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectStratejik Performans Analizien_US
dc.subjectBalanced Scorecarden_US
dc.titleStrategic performance analysis: Application of balanced scorecard technique in higher education performance analysisen_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster